Rapport från styrelsemöte 7 juni

10 juni, 2022 av tomasolson

Terminens sista styrelsemöte ägde rum på museet.

Rapporter om flera aktiviteter som redan uppmärksammats här på hemsidan: Stadsorientering med Rover och Utmanare (RUT) på Valborgsmässoafton. Möte med andra scoutmuseer i Sverige 21–22 maj.

Gåvor till museet kommer hela tiden och senast har vi fått gamla märkesprydda scout- och vargungedräkter från en Järnbrottsscout på 1950-talet.

Ekonomin är ansträngd. Endast några få ytterligare hade betalat medlemsavgifter sedan förra styrelsemötet. Sekreteraren går ut med påminnelser. Styrelsen ansöker om bidrag från Göteborgsscouternas stiftelse.

Nordisk scoutmuseikonferens på Island 9–11 september. Ett par från vårt museum räknar med att deltaga.

Inställt arrangemang: Tyvärr blev det för få som anmälde sig till den planerade utflykten till Tösslandagården i Lilla Edet, så den ställdes in.

Höstens program har börjat planeras och kommer att beslutas på nästa styrelsemöte i september. Meddela gärna om förslag på aktiviteter.

Vindsröjningen beräknas bli klar i veckan och då tar vi upp om villkorsändring med fastighetsägaren.

Nästa styrelsemöte är måndagen den 5 september kl. 11.00.