Vill du vara med och stödja Scoutmuseet i Göteborg och verksamheten med att bevara och vårda scoutings historia så kan du göra det på många sätt. Ett sätt är att vara medlem och betala medlemsavgift. Ett annat är att donera föremål som är viktiga för vår dokumentation av scouting.

Minnesgåva

Ett tredje sätt är att ge pengar. Det kan vara i form av gåvor i samband med jämna födelsedagar eller andra högtider. Ett annat kan vara att hedra en avliden scoutvän genom en gåva till Scoutmuseet i Göteborg.

Du får ett minnesblad, med en personlig hälsning, som du kan ge till de anhöriga. Din minnesgåva till Scoutmuseet i Göteborg bidrar till att vi kan fortsätta att vårda scoutings historia och museets samlingar. Tack för din gåva! Vi är inte någon stor organisation så vi behöver ett meddelande via mail  scoutmuseet.goteborg@gmail.com  om vem du vill hedra och vad du vill ha för text på minnesbladet. Pengarna sätter du in på vårt bankgiro 109–3202 eller via Swish 123 427 27 87. Ange GÅVA och vem det gäller så vi kan skriva minnesblad och gåvotack.

Testamente

Det kan också vara att i sitt testamente tänka på scoutmuseet. På vår riksorganisations hemsida kan man läsa om hur man gör med testamente:

Uppgifterna om Scoutmuseet i Göteborg som framtida förmånstagare är:

Föreningen Scoutmuseet i Göteborg, Utbyvägen 151, 415 07 Göteborg
Org.nr: 802470–3319

Gåva

Man kan naturligtvis också ge en gåva direkt genom att sätta i bidraget på vårt bankgiro 109-3202 eller via Swish 123 427 27 87. För att vi ska kunna tacka så behövs naturligtvis kontaktuppgifter på dig som givare.

Här är QR-koden till vårt Swish-konto:

2022-01 Egen Swish affisch för Scoutmuseet